راهکارهای موثر سئو و بهینه سازی وبسایت برای افزایش فروش آنلاین
پس از سالها کار در حوزه سئو و بهینه سازی وبسایت های مختلف که در حوزه های متنوعی فعالیت می کردند به این نتیجه رسیده ایم که هیچ استراتژی را نباید به صورت پیش فرض درست و مطمئن تلقی کرد و باید هر استراتژی را تست کرد. تا موقعی که یک فن یا استراتژی را برای وبسایت خود تست نکرده اید هیچ گاه نخواهید فهمید که کدامیک بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان می آورد. علاوه بر این هیچ گاه نباید از تست کردن فنون جدید دست برداشت زیرا در این حوزه همواره جا برای پیشرفت، بهتر شدن، افزایش ترافیک و افزایش فروش وجود دارد.
در این مقاله هدف ما معرفی تعدادی از فنون سئو و بهینه سازی وبسایت است که توصیه می کنیم حتما آنها را تست کنید و نتیجه را مشاهده کنید. تست کردن تنها را کشف فنونی است که برای کسب و کار و وبسایت شما نتیجه مثبت به همراه دارند و همچنین بهترین راه برای افزایش نمایی میزان فروش شماست. بنابراین بلافاصله معرفی اولین راهکار را شروع می کنیم.
راهکار اول: در صفحه اصلی خود تنها یک محصول و یا سرویس را پیشنهاد دهید.
اگر وبسایت شما یک وبسایت فروشگاهی است که در آن به فروش محصولات و یا ارائه خدمات مختلف می پردازید حتما این راهکار را تست کنید. ما دیده ایم که معرفی تعداد اندکی محصول و تکیه بر ویژگی های بارز آنها همواره منجر به میزان فروش بالاتر شده است.
تمرکز، واژه کلیدی اصلی است. به جای اینکه سعی کنید به همه کسانی که از سایت تان بازدید می کنند طیف وسیعی از محصولات با حداقل جزئیات در مورد هر یک از آنها را ارائه دهید تا همه را راضی کنید نتیجه نخواهید گرفت، اما اگر فقط یک محصول – و یا یک مجموعه از محصولات مرتبط – را معرفی کنید آنگاه واقعا می توانید بر روی یک مجموعه اصلی از مزایای آنها تمرکز کرده و به تمام سوالات احتمالی و شک و تردیدهایی که ممکن است در ذهن بازدید کنندگان در مورد محصول شما شکل گرفته باشد پاسخ دهید. قرار نیست دست از فروش دیگر محصولات خود بردارید چرا که همیشه می توانید آنها را از طریق سایر صفحات وب یا با استفاده از پیشنهادات پیگیری ارائه دهید. برای اطلاع بیشتر راجع به پیشنهادات پیگیری راهکار دوم را بخوانید.
البته برای آگاهی از اینکه این راهکار کار می کند یا خیر کافی است آن را تست کنید. یکی از محصولات اصلی خود را انتخاب کنید و آن را در صفحه اصلی خود معرفی کنید و مزایای اصلی آن را برشمارید. سپس به مدت یک یا دو هفته صبر کنید تا نتیجه را ببینید.
راهکار دوم: مکان پیشنهاد پیگیری تان را تغییر دهید تا میزان مشارکت بازدید کنندگان را افزایش دهید و لیستی بلندتر از مشترکین وفادار ایجاد کنید.
پیشنهاد پیگیری، ابزار جمع آوری آدرس های ایمیل مشتریان است که به شما اجازه می دهد تا به طور مرتب با مشترکان خود ارتباط برقرار کنید، اعتماد سازی کرده و وفاداری ایجاد کنید و در نتیجه محصولات یا خدمات بیشتری به فروش برسانید.
آیا می دانستید جایی که پیشنهاد پیگیری شما در سایت تان ظاهر می شود، می تواند تاثیر شگرفی بر تعداد مشترکین شما داشته باشد؟
برای تست این راهکار پیشنهاد پیگیری خود را در صفحه اول وبسایت خود و در برجسته ترین نقطه ممکن قرار دهید. گوشه سمت چپ قسمت بالایی صفحه اول، معمولا اولین نقطه ای است که چشم بازدید کنندگان به آن معطوف می شود. اگر پیشنهاد خود را در این قسمت قرار ندادید حداقل آن را جایی در قسمت بالای صفحه اول بگذارید تا قبل از اینکه بازدید کننده بخواهد به قسمت های پایینی اسکرول کند آن را ببیند.
فراموش نکنید که پیشنهاد پیگیری خود را در هر صفحه از سایت خود قرار دهید تا همیشه در مقابل چشم بازدیدکننده باشد. سعی کنید آن را در یک «آگهی شناور» قرار دهید (برای اطلاعات بیشتر راجع به آگهی شناور راهکار بعدی را بخوانید). انجام دادن این کار فرصت های ثبت نام بیشتری را فراهم می کند و در نتیجه مشترکین بیشتری دریافت خواهید کرد. آزمایش کنید و ببینید.



-
عضویت خودکار خریداران EDD با EDD Auto Register
28259 بازدید
-
مدیریت سفارشات مشتریان در ووکامرس
28658 بازدید
-
تبدیل محتوای وبسایت به یک آهنربا
42509 بازدید
-
تاثیر استفاده از تصاویر با کیفیت بالا برای محصولات در ووکامرس
42727 بازدید
-
راهکارهای موثر سئو و بهینه سازی وبسایت برای افزایش فروش آنلاین
42335 بازدید
-
ساخت پاپ آپ در وردپرس با افزونه OptinMonster
42946 بازدید
-
چگونه آی پی آدرس ها (IP Addresses) را در وردپرس بلاک کنیم؟
9726 بازدید
-
وردپرس را با افزونه Sucuri security ایمن کنید
21003 بازدید
-
ساخت پاپ آپ در وردپرس با افزونه OptinMonster
42947 بازدید
-
آموزش مدیریت تبلیغات با استفاده از adrotate plugin
12832 بازدید
-
تبدیل محتوای وبسایت به یک آهنربا
42510 بازدید
-
آموزش ایجاد اینترانت و اکسترانت با وردپرس
14329 بازدید